УДК 81-139
© 2016 L. V. Yeschenko, M. M. Pisarevskaya
IMPOSSIBLE MISSION IS POSSIBLE
The article tackles the problems of teaching Business English to students with a low level of language competence, it also shares different ways of adapting the available teaching materials for their effective use on the basis of one unit.
Key words: Business English, a pattern, preparatory work, role play, purpose-made, a worksheet.
© 2016 Л. В. Ещенко, М. М. Писаревская
НЕВЫПОЛНИМАЯ МИССИЯ ВСЕ-ТАКИ ВЫПОЛНИМА
Статья рассматривает проблемы преподавания делового английского языка студентам с невысоким уровнем владения и на примере одного урока предлагает варианты адаптации доступного обучающего материала для достижения максимально эффективного его использования.
Ключевые слова: деловой английский язык, модель, предварительная подготовка, ролевая игра, специально разработанный, письменное задание для самостоятельной работы.
REFERENCES
- Баграмова Н. В. Интерактивный подход в обучении иностранным языкам. М.: Академия, 2005. 157 с.
- Евтушенко О. А. Деловой английский язык для специалистов экономического профиля в условиях высшей школы // Известия Волгоградского государственного технического университета. Волгоград, 2009. Т. 10. № 6. C. 114-123.
- Николаева Е. В. Проблемы обучения профессиональной коммуникации на иностранном языке // Иностранные языки в образовательном пространстве технического вуза. Новочеркасск: ЮРГТУ (НПИ), 2007. С. 82-90.
- Плужникова Ю. А. О проблемах профессионально-ориентированного обучения иностранным языкам студентов неязыкового вуза // Актуальные проблемы иностранного языка делового и профессионального общения. М.: РУДН, 2006. С. 94-95.
- Barrall I. Market Leader. Elementary. Teacher’s Resource Book. Pearson Education Limited, 2008. 160 p.
- Brieger N. The York Associates Teaching Business English Handbook. York: York Associates Publications, 1997. 264 p.
- Ciortescu E. R. Teaching communication skills in business English classes – an overview // International Journal of Communication Research. Vol. 2. Issue 3 July / September 2012. P. 219-223. Available at: http://www.ijcr.eu/articole/85_37_IJCR%203-2012.pdf. (accessed: 8.09.2016).
- Cotton D., Falvey D., Kent S. Market Leader Elementary. Student’s Book. New Edition. Pearson Education Limited, 2006. 161 p.
- Ellis M., Johnson C. Teaching Business English. Oxford: Oxford University Press, 1994. 285 p.
- Harmer J. The Practice of English Language Teaching. Longman, 2001. 204 p.
- Jones G. Five tips for teaching business English. 26 March 2014. Available at: https://www.britishcouncil.org/voices-magazine/five-tips-teaching-busine.... (accessed: 8.09.2016).
- Laudousse G. P. Role Play. Resource Book for Teachers. Oxford: Oxford University Press, 1987. 187 p.
- Lewis M., Hill J. Practical Techniques. For Language Teaching. London: Language Teaching Publications, 1995. 164 p.
- Nutell C. Teaching Reading Skills in a foreign language. Macmillan Heineman, 2005. 282 p.
- Scrivener J. Learning Teaching. Oxford: Macmillan Publishers Limited, 1998. 124 p.
- Verner S. Business English is a unique but rewarding subject to teach. 2015. Available at: http://busyteacher.org/10411-what-every-business-english-teacher-needs-t.... (accessed: 8.09.2016).
REFERENCES
- Bagramova, N. V. (2005). Interaktivnyy podkhod v obuchenii inostrannym yazykam [Interactive approach in teaching foreign languages]. М.: Akademiya. (In Russ.).
- Yevtushenko, O. A. (2009). Delovoy angliyskiy yazyk dlya specialistov ekonomicheskogo profilya v usloviyakh vysshey shkoly [Business English for specialists in economics of higher educational establishments]. In Izvestiya Volgogradskogo gosudarstvennogo technicheskogo universiteta. Vol. 10. N 6. Pp. 114-123. (In Russ.).
- Nikolayeva, Ye. V. (2007). Problemy obucheniya professionalnoy communikatsii nа inostrannom yazyke [Problems of teaching professional communication in foreign language]. In Inostrannye yazyki v obrazovatelnom prostranstve tekhnichaskogo vuza. Novocherkassk. Pp. 82-90. (In Russ.)
- Pluzhnikova, Yu. A. (2006). О problemakh professionalno-orientirovannogo obucheniya inostrannym yazykam studentov neyazykovogo vuza [On the professionally-oriented teaching foreign languages for students of non-linguistic institutes]. In Aktualnye problemy inostrannogo yazyka delovogo i professionalnogo. Мoskva. Pp. 94-95. (In Russ.)
- Barrall, I. (2008). Market Leader Elementary. Teacher’s Resource Book. Pearson Education Limited.
- Brieger, N. (1997). The York Associates Teaching Business English Handbook. York.
- Ciortescu, E. R. (2012). Teaching communication skills in business English classes – an overview. In International Journal of Communication Research. Vol. 2. Issue 3. P. 219-223. Available at: http://www.ijcr.eu/articole/85_37_IJCR%203-2012.pdf. (accessed: 8.09.2016).
- Cotton, D., Falvey, D., Kent, S. (2008). Market Leader Elementary. Student’s Book. New Edition. Pearson Education Limited.
- Ellis, M., Johnson, C. (1994). Teaching Business English. Oxford : Oxford University Press.
- Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. Longman.
- Jones, G. (2014). Five tips for teaching business English. Available at: https://www.britishcouncil.org/voices-magazine/five-tips-teaching-busine.... (accessed: 8.09.2016).
- Laudousse, G. P. (1987). Role Play. Resource Book for Teachers. Oxford: Oxford University Press.
- Lewis, M., Hill, J. (1995). Practical Techniques. For Language Teaching. Language Teaching Publications.
- Nutell, C. (2005). Teaching Reading Skills in a foreign language. Macmillan Heineman.
- Scrivener, J. (1998). Learning Teaching. Oxford: Macmillan Publishers Limited.
- Verner, S. (2015). Business English is a unique but rewarding subject to teach. Available at: http://busyteacher.org/10411-what-every-business-english-teacher-needs-t.... (accessed: 8.09.2016).