УДК 81-139

© 2016 L. V. Yeschenko, M. M. Pisarevskaya

IMPOSSIBLE MISSION IS POSSIBLE

The article tackles the problems of teaching Business English to students with a low level of language competence, it also shares different ways of adapting the available teaching materials for their effective use on the basis of one unit.

Key words: Business English, a pattern, preparatory work, role play, purpose-made, a worksheet.

© 2016 Л. В. Ещенко, М. М. Писаревская

НЕВЫПОЛНИМАЯ МИССИЯ ВСЕ-ТАКИ ВЫПОЛНИМА

Статья рассматривает проблемы преподавания делового английского языка студентам с невысоким уровнем владения и на примере одного урока предлагает варианты адаптации доступного обучающего материала для достижения максимально эффективного его использования.

Ключевые слова: деловой английский язык, модель, предварительная подготовка, ролевая игра, специально разработанный, письменное задание для самостоятельной работы.

REFERENCES

  1. Баграмова Н. В. Интерактивный подход в обучении иностранным языкам. М.: Академия, 2005. 157 с.
  2. Евтушенко О. А. Деловой английский язык для специалистов экономического профиля в условиях высшей школы // Известия Волгоградского государственного технического университета. Волгоград, 2009. Т. 10. № 6. C. 114-123.
  3. Николаева Е. В. Проблемы обучения профессиональной коммуникации на иностранном языке // Иностранные языки в образовательном пространстве технического вуза. Новочеркасск: ЮРГТУ (НПИ), 2007. С. 82-90.
  4. Плужникова Ю. А. О проблемах профессионально-ориентированного обучения иностранным языкам студентов неязыкового вуза // Актуальные проблемы иностранного языка делового и профессионального общения. М.: РУДН, 2006. С. 94-95.
  5. Barrall I. Market Leader. Elementary. Teacher’s Resource Book. Pearson Education Limited, 2008. 160 p.
  6. Brieger N. The York Associates Teaching Business English Handbook. York: York Associates Publications, 1997. 264 p.
  7. Ciortescu E. R. Teaching communication skills in business English classes – an overview // International Journal of Communication Research. Vol. 2. Issue 3 July / September 2012. P. 219-223. Available at: http://www.ijcr.eu/articole/85_37_IJCR%203-2012.pdf. (accessed: 8.09.2016).
  8. Cotton D., Falvey D., Kent S. Market Leader Elementary. Student’s Book. New Edition. Pearson Education Limited, 2006. 161 p.
  9. Ellis M., Johnson C. Teaching Business English. Oxford: Oxford University Press, 1994. 285 p.
  10. Harmer J. The Practice of English Language Teaching. Longman, 2001. 204 p.
  11. Jones G. Five tips for teaching business English. 26 March 2014. Available at: https://www.britishcouncil.org/voices-magazine/five-tips-teaching-busine.... (accessed: 8.09.2016).
  12. Laudousse G. P. Role Play. Resource Book for Teachers. Oxford: Oxford University Press, 1987. 187 p.
  13. Lewis M., Hill J. Practical Techniques. For Language Teaching. London: Language Teaching Publications, 1995. 164 p.
  14. Nutell C. Teaching Reading Skills in a foreign language. Macmillan Heineman, 2005. 282 p.
  15. Scrivener J. Learning Teaching. Oxford: Macmillan Publishers Limited, 1998. 124 p.
  16. Verner S. Business English is a unique but rewarding subject to teach. 2015. Available at: http://busyteacher.org/10411-what-every-business-english-teacher-needs-t.... (accessed: 8.09.2016).

REFERENCES

  1. Bagramova, N. V. (2005). Interaktivnyy podkhod v obuchenii inostrannym yazykam [Interactive approach in teaching foreign languages]. М.: Akademiya. (In Russ.).
  2. Yevtushenko, O. A. (2009). Delovoy angliyskiy yazyk dlya specialistov ekonomicheskogo profilya v usloviyakh vysshey shkoly [Business English for specialists in economics of higher educational establishments]. In Izvestiya Volgogradskogo gosudarstvennogo technicheskogo universiteta. Vol. 10. N 6. Pp. 114-123. (In Russ.).
  3. Nikolayeva, Ye. V. (2007). Problemy obucheniya professionalnoy communikatsii nа inostrannom yazyke [Problems of teaching professional communication in foreign language]. In Inostrannye yazyki v obrazovatelnom prostranstve tekhnichaskogo vuza. Novocherkassk. Pp. 82-90. (In Russ.)
  4. Pluzhnikova, Yu. A. (2006). О problemakh professionalno-orientirovannogo obucheniya inostrannym yazykam studentov neyazykovogo vuza [On the professionally-oriented teaching foreign languages for students of non-linguistic institutes]. In Aktualnye problemy inostrannogo yazyka delovogo i professionalnogo. Мoskva. Pp. 94-95. (In Russ.)
  5. Barrall, I. (2008). Market Leader Elementary. Teacher’s Resource Book. Pearson Education Limited.
  6. Brieger, N. (1997). The York Associates Teaching Business English Handbook. York.
  7. Ciortescu, E. R. (2012). Teaching communication skills in business English classes – an overview. In International Journal of Communication Research. Vol. 2. Issue 3. P. 219-223. Available at: http://www.ijcr.eu/articole/85_37_IJCR%203-2012.pdf. (accessed: 8.09.2016).
  8. Cotton, D., Falvey, D., Kent, S. (2008). Market Leader Elementary. Student’s Book. New Edition. Pearson Education Limited.
  9. Ellis, M., Johnson, C. (1994). Teaching Business English. Oxford : Oxford University Press.
  10. Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. Longman.
  11. Jones, G. (2014). Five tips for teaching business English. Available at: https://www.britishcouncil.org/voices-magazine/five-tips-teaching-busine.... (accessed: 8.09.2016).
  12. Laudousse, G. P. (1987). Role Play. Resource Book for Teachers. Oxford: Oxford University Press.
  13. Lewis, M., Hill, J. (1995). Practical Techniques. For Language Teaching. Language Teaching Publications.
  14. Nutell, C. (2005). Teaching Reading Skills in a foreign language. Macmillan Heineman.
  15. Scrivener, J. (1998). Learning Teaching. Oxford: Macmillan Publishers Limited.
  16. Verner, S. (2015). Business English is a unique but rewarding subject to teach. Available at: http://busyteacher.org/10411-what-every-business-english-teacher-needs-t.... (accessed: 8.09.2016).